Avhandlingar

Avhandlingar från Lunds universitet

Avhandlingar och annan forskningsoutput skrivna av personer knutna till Lunds universitet finns samlade i Lunds universitets forskningsportal. Här hittar du förutom avhandlingar, även referenser till tidskriftsartiklar, konferensbidrag, rapporter, med mera. I många fall finns materialet fritt tillgängligt att ladda ner i fulltext.

Sök i Lunds universitets forskningsportal

Avhandlingar från andra svenska lärosäten

Avhandlingar från universitet och högskolor i Sverige finns samlade i databasen SwePub. Om det saknas fulltext kan du göra en beställning i bibliotekskatalogen LUBcat då Universitetsbiblioteket får alla svenska avhandlingar som pliktexemplar.

Sök i SwePub

Sök i LUBcat

Avhandlingar från internationella lärosäten

Du hittar avhandlingar i LUBsearch genom att gå till Search Filters i vänstermenyn och välj Dissertation/Theses under Material Types.

Ett annat alternativ att hitta ett flertal avhandlingar är att söka i EBSCO Open Dissertations.

Sök i LUBsearch

Sök i EBSCO Open Dissertations