Biologibiblioteket

Här hittar du information om Biologibibliotekets öppettider, adress och kontaktuppgifter.

Byggnad med mycket växtlighet runt omkring. Foto: Helena Bergqvist.

Öppettider

Biblioteket är bemannat och öppet för alla:
Måndag–tisdag: 09.00–16.00
Onsdag: 09.00–12.30
Torsdag–fredag: 09.00–16.00

Påsk

28 mars: 9.00–13.00
29 mars–1 april: Stängt

Meröppet

Som student vid Biologiska institutionen och Centrum för miljö- och klimatvetenskap har du tillgång till biblioteket alla dagar klockan 07.00–20.00 med ditt LU-kort.

Som anställd vid Biologiska institutionen och Centrum för miljö- och klimatvetenskap har du tillgång till biblioteket alla dagar, dygnet runt, med ditt LU-kort.

Det finns en utlåningsstation där du själv kan låna bibliotekets böcker under obemannad tid. Det går även att lämna tillbaka böcker i bibliotekets återlämningslåda.

Läs om LU-kortet – lukortet.lu.se

Kontakt och adress

E-post: biologibiblioteket [at] science [dot] lu [dot] se
Besöksadress: Ekologihuset, Sölvegatan 37, Lund
Postadress: Ekologihuset, Naturvetarvägen 6A, 223 62 Lund
Internpost: Hämtställe 50

Se biblioteket på karta i Google Maps

Vi som jobbar på Biologibiblioteket:

Johnny Jönsson
Frida Rosengren
Anja Zimmerman

Hans Holm
Britta Renman

Kontaktuppgifter till alla bibliotekarier på Naturvetenskapliga biblioteket

Om biblioteket

Biologibiblioteket ger service till studenter, lärare, forskare och övriga anställda vid Biologiska institutionen och Centrum för miljö- och klimatvetenskap. Biblioteket är även öppet för låntagare från allmänheten som behöver information och litteratur inom de biologiska ämnesområdena.

Biologibiblioteket har litteratur inom biologins alla områden och inom miljövetenskap. Genom biblioteket får du tillgång till tryckta och digitala böcker, tidskrifter och databaser. Hos oss kan du få hjälp med exempelvis informationssökning, referenshantering och frågor som rör vetenskaplig publicering.

På biblioteket finns tysta läsplatser såväl som grupparbetsplatser.